Katolik z wizytą w Mieście Królów

Wycieczkę rozpoczęliśmy na Wzgórzu Wawelskim - zwiedzaniem Katedry Królewskiej i arkadowego dziedzińca Zamku Królewskiego. Następnie najstarszymi uliczkami miasta - Grodzką i Kanoniczą przechodziliśmy do Placu Wszystkich Świętych. Dalej, na ulicy Franciszkańskiej zwiedziliśmy jedną z piękniejszych świątyń Krakowa - Kościół Franciszkanów; nieopodal Kościoła Franciszkanów - przy Pałacu Biskupim - słynne okno papieskie. Miejscem bez wątpienia wartym uwagi był gotycki kościół z witrażami Stanisława Wyspiańskiego oraz średniowieczne krużganki klasztorne. Plantami przemieszczaliśmy się do dzielnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie wchodziliśmy na dziedziniec Collegium Maius - najstarszego budynku uniwersyteckiego w Polsce, oglądaliśmy również budynek Collegium Novum i pomnik najsłynniejszego studenta Akademii Krakowskiej - Mikołaja Kopernika. Następnie wycieczka udała się w kierunku Rynku - a tam przejściem przez Sukiennice, obok Wieży Ratuszowej i Kościółka św. Wojciecha weszliśmy do najważniejszej świątyni Krakowa - Kościoła Mariackiego ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Zwiedzanie Krakowa zakończyliśmy wejściem do jednego z najciekawszych muzeów w mieście: Podziemii Rynku Głównego - ten ogromny rezerwat archeologiczny, zajmujący blisko 4 tys. m, sprawił, że wszyscy poczuli się niczym w średniowiecznym mieście.

Podziękowania dla dr hab. Leszka Zinkowa z Akademii Ignatianum w Krakowie

Odwiedza nas 74 gości oraz 0 użytkowników.